teamhel

Alla inlägg under augusti 2011

Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 19:32

just nu sitter jag å äter mina choklad muffins (:

---


dom smakade vell sådär .. eftersom jag gjorde dom .




nu senare vet jag inte vad som händer :)


 

Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 18:17

Ibörjan gick det skit bra!

Hoppade och så


                                       




 
 
 
 




Sen blev det andra saker...


Avramling:




 


   


/Emelie

Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 15:09

 Hej !

Just nu sitter jag o tittar lite på tv :D

Ska snart fota lite när emme rider  !

men jag skriver ett inlägg sen i kväll i gen ha det bra !





 



Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 15:07

Hej snart ska jag upp och rida :D

Luciana blir det (y''


Kommer bilder sen :D vi hörs!


 

Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 12:06

Tänkte skriva om min tid med Luciana...



Jag fick en häst när jag fylde 5 men det var inte Luciana utan en svart liten shettis vid namnet Dippran.

Första gången jag satt på hennes rygg va den dagen jag fick henne ... altså på min födelsedag.

Då stegrar hon med mig så högt att vi va nära att slå runt...

Månader gick ... och sen en dag skulle jag och Lisa rida ut med mamma hon gick med grimmskaft... Sen när vi kommit en bit sa mamma

'' jag släpper er nu så tar jag ett kort''

hon släpper och dippran vänder galopperar hem jag hem.. jag ramlar av får jätte ont i svanskotan och ryggen .. Sen den dagen va det bestämmt... Vi skulle byta häst..

Jag va jätte ledsen...för även hon va som hon va så älskade jag henne.. vem älskar inte sin häst ...

Men det va redan bestämmt och jag gick med på det för jag klarade inte av henne...

Vi lämnade henne och en dag så kom min bästa vänn hem till mig...Luciana 

Dagarna gick dom förvandlades till veckor...månader...år...




Jag Älskade min nya häst ...

När jag va ca 7-8 så startade jag en blåbärshoppning med henne



         

Åren gick jag blev elva


Hon blev busig ;)



 


----------------



 



Som ni ser jag satsar till hoppningen...



     


Vet inte vad jag mer ska berätta om henne....




      Jag älskar dig så mycket !       Vi har våra stunder :)             Aje....




Juste....


För ett eller två år sen fick hon skada i hoven..

Vi va nära att avliva henne för hon hade s ont ...

Hon gick med gips i minst ett år...

Men hon klarade sig min starka lilla ponny <3

Jag älskar dig så mycke!

Vi har gått i genom allt!

Från avramling till hoppa 80 cm!





Du är världens bästa ponny 









    Vår-sommar        Bilder från vintras <3


           

Igår <3


         

Av Hedda Emelie Lisa - 16 augusti 2011 11:27

Allt började med att Emelie ringde till mig . den 3 oktober


och frågade om vi kunde rida direkt sa jag ja .  men vilken häst ?


de va då hon sa de .. Medulla ..  allt började med långa ute rytter 


i skogen  men Emelie & Felicia lillasyster till emme)



   

 


sen rann de bara på till vinter ....   Emelie jag & Lisa vi red i en hage som vi kallar för tre kanten ..  de gick nästan aldrig bra i vintras för mig de va mest skritt å trav .


jag minns en sak så väl .. när medulla rymmde .. när jag skulle ge medulla sin nya grimma hon travade mot stallet jag han inte ifatt så jag sprang efter bakm men hon stannade hos en adenner hingst som tur väl va .  men om jag gick ett steg närmare 


travade hon i väg .. mot vägen . de va  nära tårana kom ..


tills en som va ute med en hund kom :D han stog där å väntade 


sen kom emme med andra hästarna  jag tog dom  så tog emme medulla  så allt de gick bra sen ..


sen red vi  typ varje söndag i vintras . städa stallet , skrubbade väggar .. mockade


sopade , sen när vi kom till baka nästa gång de så lika dant ut ..

(bilder från i vintras)


 

 

 

 

 

 

 

snön började smälta till vatten.. solen kom . hästarna började tappa vinterpäls .


ute rytter va på gång igen ,lyssna  efter galloppen .. vinden ta tag i håret.


en lååång ute rytt väntade emme & hedda på !  Så blev det med


jag emelie malin .. emelies mamma ) 


red ut

jag - medulla


emelie-Luciana


Malin - Damona


vi red ny väg hästarna blev piggare på nytt  . 


gallopppen va snabbare .. ja haha


när vi galloppernade så va malin i täten jag  sen emme   


vi gallopperade mycke snabbare en emme efterssom de va russ 


sen när vi saktar av ser vi inte emelie  då här man ngn ropa  JAG KOMMER SNART!


   så kom hon fram där gallopperandes XD 


nog om de ... vi red fel..


 vi kom ut på en jette myyyysiiigt stall eller ladugård 


en jette fin äng å ja .. när vi kom hem så  svampade vi av hästarna med vatten efter som  dom va blöta . varma .  

(bilder från våren )


 

 



    

 

 

 

 

 

 

 

SOMMAR!


Känns som jag inte ha någonting att säga om de ..

red henne knappt ngt efterssom de va semester , ponnyridningen å massa annat


så jag red henne i början å i slutet .. 


inna ponny ridningen började blev det några bilder när emelie å jag red i tre-kanten.


där gick de jette bra å jag köpteen svanskappa till henne eftersom när jag gallopperar åker sadlen fram ..:) 

(sommar bilder i början )



   

 

 

 

ja sommaren gick .. väldigt fort  lite mindre en mitten av lovet va emelie å jag malin på ridskolan :D vi red dit å mötte malin på vägen .. en sak va väldigt läskigt att gå på stora vägen där de kom massor av last bilar som körde fort men hästarna brydde sig inte .. jag tyckte de gick bra för mig när jag va där nere jag hoppade  medulla då :)

(bilder från ridskolan)


 

 

 

ja sen åkte jag på semester å allt medulla jobbade .. (ponnyridningen)


men.. dom senaste veckorna ha jag ridit henne några gånger så nu kommer bilder på de .. sen ha det helt änkelt inte hänt något mer . :D

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     jag ha snart hållit mig kvar i ett år aldrig trillat av men de ha varit nära 

   

 

Av Hedda Emelie Lisa - 15 augusti 2011 21:17

  Hej allihopa !

sorry för dålig uppdatering har liksom inte hunnit !

idag har jag ridit med emme .

 för en stund sen kommit hem från fotbollsträning !

Just nu sitter jag o läser lite

jag kommer att lägga upp lite bilder på mig o min häst nu vi ses ha det gött !


        ni får lite mer bilder i mon  !



 


Av Hedda Emelie Lisa - 15 augusti 2011 17:38

Hej va nyss ute och red med Lisa nu kommer biderna :D



(Lisa skickar du filmerna? så kan jag ladda upp dom om du inte vet hur man gör :) )


                                                                                            Det får räcka blev inte alla på mig och Luciana men ahja ::)


 

Presentation

Följ oss!

bloglovin bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

hur ofta läser du vår blogg?
 detta är första gången
 ca en gång om året
 en gång i månaden
 en gång i veckan
 en gång varje dag
 flera gånger om dagen

-

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards