teamhel

Alla inlägg den 25 augusti 2011

:\

Av Hedda Emelie Lisa - 25 augusti 2011 19:00

de få nt hända ..  fick reda på en sak idag. 2 hästar på ridskolan


ha fång .  1 av dom ha varit min favorithäst sedan jag började rida på ridskolan.


jag tänker vell nt på han så men han ha en plats i hjärtat endå.


jag hoppas på att du kommer fortsätta leva.. var du en är.


..  


så   va tvungen att skriva av  mig lite om ruskis .

 ja inget särslkillt som hänt i dag


i går sprang jag 1 mil med cajsa å tilda . wilma orkade nt


puss.hej


måste sä att jag nyss ficktvå fina bilder som emme gjort !


 

  jag älskar dig Bästa-vän

   Emelie abrahamsson   


 

Av Hedda Emelie Lisa - 25 augusti 2011 13:56

Hej!


Jag måste bara hissa denna bloggen

http://hestoponny.blogg.se/


Den betyder sjukt mycke för mig!

Tycker ni kan kolla på den iallafall för jag lovar ni kommer gilla den!


 


 

Av Hedda Emelie Lisa - 25 augusti 2011 07:48

Jaha nu blir det väl dags att skriva tiden med min Damona vet inte vad jag ska börja eller sluta...




Ja allt började med att jag hade Luciana och hon blev halt..

Gick halt jätte länge..

Så då bestämmde vi oss att vi skulle köpa en häst i stallet en b-ponny...

Inte in riden bara några som suttit när någon leder till ex. hagen..

Jag köpte henne red in henne månader gick och det blev sommar igen...

Hon va inriden världens snällast jag va inte osäker ett dugg.

Ponnyridningen började Luciana va frisk!

Hedda och jag hade ponnyridningen en vecka förra sommaren då. Och ja allt gick super vi red hem varje dag hon hade en häst vid namn Moddy...




Lite bilder ifrån ponnyridningen..


           



Ja sen en dag vände allt...

Hon kastade av mig..

Jag skulle rida ut en runda och Hedda skulle cykla med.

Ja så här gick det till:


Jag skulle galopper upp för en backe..

Och Hedda cykade i förväg och jag började galoppera med Damona sen så blev hon rädd för en ''M'' skylt alltså en Mötersskylt och hoppar åt sidan och drar ner huvudet och gör en volt över hennes hals landar på svans kotan och kunde inte röra mig..

Till sist satte jag mig upp och gick lite hade så jäkla ont men jag hoppade upp och skrittade sista biten hem.



Bilder före jag red iväg:



      Det va då allt vände..

Jag blev osäker....


Men nu har det mästa gått över.



Lite bilder från höst/vinter


           


Hmm... vad ska jag mer skriva


Allting har bara flytigt på nu under denna tiden så ja dom nya bilderna kommer nu från i sommras


                                        Några från i våras/tidigt sommar        

 

Av Hedda Emelie Lisa - 25 augusti 2011 07:44

 

http://ponnylycka.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment



/ Teamhel

Presentation

Följ oss!

bloglovin bloglovin

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

hur ofta läser du vår blogg?
 detta är första gången
 ca en gång om året
 en gång i månaden
 en gång i veckan
 en gång varje dag
 flera gånger om dagen

-

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards